فرهاد نجفی کارگردان سریال «ماتادور» در واکنش به
انتقادات مطرح شده درباره ریتم کند سریال میگوید که مسئول آب بستن داخل
سریال نیست.
به گزارش شبکه ایران، فرهاد نجفی کارگردان که این
روزها سریال «ماتادور» را روی آنتن شبکه یک سیما دارد به تازگی در
گفتوگویی با «هفت صبح» در واکنش به انتقادات مطرح شده درباره این
سریال توضیحات جالبی داده است.
این کارگردان دلیل ریتم کند سریال را
تبدیل شدن سریال 7 قسمتی به 12 قسمتی عنوان کرده و گفته است: ذاتا سریال 12
قسمتی هیچ توجیهی ندارد. مخصوصا که قرار بوده 7 قسمت باشد بعد 12 قسمت شده
که کلا توجیهپذیر نیست.
وی در بخش دیگر این مصاحبه افزوده است: افزایش
قسمت به من ارتباطی نداشت. سفارش دهنده تصمیم گرفت این اتفاق بیفتد و به
من سفارش داد که تعداد قسمتها را اضافه کنم، من هم انجام دادم اما اینجای
کار اصلا در حوزه انتخاب من نبوده است.
کارگردان ماتادو در ادامه گفته
است: همانطور که گفتم من مسئول آن دو قسمت اول(حوادث قطار) نبودم، بهتر است
بروید از آن کسی که مسئول اصلی این اتفاق بوده بپرسید. مثل این میماند که
در روزنامه شما یک خبر ورزشی تحقیرآمیزی به چاپ پرسد بعد بیایند به شما
ایراد بگیرند این به نظر شما منطقی است.
نجفی در ادامه در واکنش به این
پاسخ منطقی که "شما باید خودتان را با سردبیر روزنامه مقایسه کنید نه
خبرنگار یک حوزه" گفته است: نه ببینید سردبیر شما نهایتا آن خبر را دیده و
تایید کرده اما اضافه شدن این دو قسمت بدون تایید من کارگردان انجام شد.
آنها خودشان دوست داشتند سریال را بیشتر کنند.
وی همچنین در پاسخ به این
سوال که مگر میشود چیزی در سریال بدون تایید کارگردان اتفاق بیفتد گفته
است: چرا من ساختم اما اصلا مورد تایید من نبود.
فيلمي كه پر باشد از جذابيتهاي فني و
تكنيكي، اما نه داستان جذابي داشته باشد نه شخصيتهاي تاثيرگذار و نه روايت
درست، مانند انسان خوشقيافهاي است كه قلب ندارد. اين يك انسان مرده است و
بيتاثير و بدون شان انساني. اما اگر همين انسان قلب داشت ولي داراي نقص
عضو بود، بازهم انسان بود و داراي شان انساني.
.............................................................................................................................
در سالهاي اخير بارها و بارها بر اين نكته تاكيد كردهايم كه فيلم خوب
اساسا بدون «قصه» و «شخصيتها»ي تاثيرگذار امكان توليد ندارد. چيزي كه باعث
«جذابيت» يك اثر سينمايي/تلويزيوني ميشود نه مسائلي مثل قوتهاي تكنيكي و
جلوههاي ويژه و دكور و ....است، نه حتي بازيگر سرشناس و امثال اين.
مخاطب، در ابتداي امر جذب داستان يك اثر ميشود و شخصيتهاي جذابي كه به
دقت طراحي شدهاند. باقي فرع اين اصولاند.