سؤال : چرا ما بايد از عترت محروم باشيم؟
آیت
الله بهجت(ره): چه كسى گفته است از فيوضات آنها محروميم. ما به اختيار
محروميم، « وَالاْءِمْتِناعُ بِالاْءِخْتيارِ لا يُنافى الاْءِخْتِيارَ. »؛
(به اختيار خود محروم بودن، با داشتن اختيار منافات ندارد.) زيرا: « هُمْ
عَلى إِفاضاتِهِمُ الْحُضُورِيَّةِ بِالنِّسْبَةِ إِلى أَهْلِها »؛ (ائمّه ى
اطهار ـ عليهم السّلام ـ همان فيوضات و افاضات حضورى خود را نسبت به اهل
آن دارند.):
« بَلْ بِرَجآءِ حَياتِكَ حَيِيَتْ قُلُوبُ شيعَتِكَ، وَ بِضِياءِ نُورِكَ اهْتَدَى الطّالِبُونَ. » (1)
بلكه به اميد حيات تو(خطاب به امام حسين ـ عليه السّلام ـ در زيارت آن
حضرت.) دل هاى شيعيانت زنده است، و به واسطه ى پرتو نور تو، طالبان رهنمون
مى گردند.
هم چنين: « لَنُورُ الإِمامِ فى قُلُوبِ الْمؤْمِنينَ أَنْوَرُ مِنْ الشَّمسِ الْمُضيئَةِ بِالنَّهارِ. »(2) قطعا نور امام در دل مؤمنان، درخشان تر از نور خورشيد درخشان در روز است. منتهى دنبال كردن و طلب مى خواهد. در زمان غيبت هم عنايات و الطاف امام زمان ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّريف ـ نسبت به محبان و شيعيانش زياد ديده شده، باب لقا و حضور بالكلية مسدود نيست، بلكه اصل روءيت جسمانى را هم نمى شود انكار كرد.
1.بحار الانوار، ج 98، ص 342؛ البلد الامين، ص 284؛ مصباح كفعمى، ص 498.
2.اصول كافى، ج 1، ص 194 و 195؛ بحار الانوار، ج 33، ص 308؛ تأويل الآيات، ص 671؛ تفسير قمى، ج 2، ص371
.:: This Template By : web93.ir ::.