با فشاری که این روز ها برای پیدا کردن مشتری وجود دارد ، فروشنده ها
و صاحبان تجارت معمولا اهمیت نگه داشتن مشتریانشان را فراموش می کنند. در
زیر به چند راه مطمئن برای پیشگیری از دست دادن مشتری ها اشاره می کنیم.
هیچوقت تصور نکنید :
ممکن است تصور کنید که می دانید مشتریتان
چه می خواهد . اما اشتباه کنید چه؟ دلیل اصلی اینکه درصد های بالایی از
تجارت های جدید شکست می خورند ،
این است که این شرکت ها سعی دارند به
تقاضایی که وجود ندارد رسیدگی کنند و روی ایده های آزمایش نشده و اثبات
نشده ای کار می کنند که حتی قادر به جلب توجه یک نمونه کوچک از مشتریانش
نیز نیست .
شما مرتکب این اشتباه نشوید . امتحان کنید
و کم کم شروع کنید ، محصولتان را بسازید و خدمات را برحسب نیاز ها و
درخواست های مشتریان مورد نظر تان ارائه کنید.
همیشه سروقت باشید :
برای حفظ مشتریان ، باید محصول یا خدمات
را سروقت ارائه کنید. اگر مشکلی ایجاد شد ، فورا مشتری خود را مطلع کنید و
روش و راهی را برای برخورد با این مشکل در نظر گرفته اید ، با او مطرح
کنید.
بعد دوباره پیگیری کنید. آنقدر پیگیری
کنید تا مطمئن شوید نتیجه مثبتی خواهید گرفت این در مورد فاکتورها و صورت
حساب ها نیز صدق میکند. حتی میتوانید سیستمی طراحی کنید که مطمئن شوید هر
کار بدرستی انجام میشود و بطور منظم و سروقت ارئه می شود.
پرسنل خود را آموزش دهید :
از جلسات آموزشی دوره ای برای کمک به
ایجاد مهارت های لازم برای تقویت اعتبار شرکت ، اعتماد ، همدلی ، انعطاف
پذیری و ارتباط کلامی موثر استفاده کنید. این مسئله اهمیت زیادی دارد، زیرا
هر مشتری که با تیم شما تماس می گیرد، فرصتی برای لا بردن اعتبار شرکتتان
است ، نه خراب کردن آن.
از کلماتی مانند ، لطفا ، متشکرم ، ممنونم
استفاده کنیدو صداقت در کار ! :
این استراتژی ساده می تواند تاثیر بسیار
عالی بر جا بگذارد و نشان می دهد که شما ارزش زیادی برای مشتری قائل است.
سعی نکنید با تبلیغات غیر واقعی مشتری به خود جذب کنید زیرا شما می خواهید
مشتری همیشه عاشق شما باشه ، دروغ !!! مشتری را فراری میدهد.
ارتباطتان را حفظ کنید :
هر از گاهی باید ارتباطتان را با مشتری
های مختلف از طریق ایمیل ، اس ام اس یا فرستادن کاتالوگ به درب منازل حفظ
کنید، به مرور زمان ارتباط خوبی بین شما و مشتریانتان ایجاد خواهد شد ,
مخصوصا اگر این تماس ها اطلاعاتی را به آنها برساند یا آموزشی باشند ، زیرا
به تجربه آنها
برای بودن با شما اضافه می کند.
علایق را تامین کنید :
مطمون شوید که نیاز مشتریان قدیمیتان
همانند مشتریان جدید تامین شود.هیچ چیز بدتر از این نیست که مشتریان قدیمی
محصول ، خدماتی را دریافت کنند که خودشان برای آن قیمیت تمام و کمال
پرداخته اند ، اما برای مشتری جدید تخفیفاتی داشته است. میتوانید برنامه
هایی خاص برای
مشتریان قدیمی داشته باشید تا همواره آنها
را راضی نگه دارید
کلمات کلیدی :