سرویس با بینندگان «تابناک» ـ در ادامه پیگیری مشکلات مردم توسط «تابناک»، مطالبی که از سوی تعدادی از کاربران محترم از طریق ایمیل اختصاصی karbar@tabnak.ir به دست ما رسید تا حد امکان پیگیری های لازم برای پاسخ گرفتن از دستگاه مربوطه انجام شد.
به گزارش «تابناک»، متن این درخواست ها به همراه پاسخ مربوطه به شرح زیر می آید:
طرح مشکلات :
1 ـ به عنوان نمونه من شکایتی از شرکت ایرانسل داشتم که به نوعی از سوی دولت مجوز فعالیت گرفته است.
هفته
گذشته که البته در مورد تاریخ دقیق مطمئن نیستم، احتمالاً 18 یا 19
اردیبهشت خانمی از نمایندگی ایرانسل جنوب تهران تماس گرفت و عنوان کرد عین
شماره همراه من را با پیشماره 939 ایرانسل تولید کرده اند و به همراه یک
سیم کارت هدیه جمعاً به مبلغ بیست هزارتومان به طور رایگان ارسال می
نمایند.
من بعد از سنجش موضوع فردای آن روز با شماره تلفن نمایندگی به
شماره 02155330526 که روی همراه افتاده بود تماس گرفته و تمایل خود را برای
خرید اعلام و آدرس منزل را برای تحویل بسته اعلام کردم. بسته نیز در نبود
حقیر ارسال و پول آن نیز پرداخت می شود.
وقتی دقت کردم متوجه شدم به جای پیش شماره 199 ،299 فرستاده شده
است. یعنی باید 0939199 باشد 0930299 فرستاده اند و مطابق با شماره همراه
من نیست. متعاقباً زنگ زده و با متصدی طرح موضوع کردم و عنوان کردم ظاهراً
در ارسال شماره اشتباهی رخ داده و سیم کارت تحویلی مطابقت ندارد.
ایشان گفتند باشه بررسی می کنیم و تا نیم ساعت جواب می دهیم. پس از
گذشت ساعت ها خبری نشد، مجدداَ تماس گرفتم برنداشتند و نشان به این نشان
بیش از 200 بار با شماره های مختلف زنگ زدم و تا امروز هم ظاهراً تلفن را
قطع و پاسخگو نمی باشند.
ملاحظه، این کار ضمن اینکه یک تقلب در فروش است و کلاهبرداری
محسوب می شود موجب بی اعتمادی مردم به این شبکه تحت نظارت دولت فعالیت می
کند خواهد شد. بحث تضییع حقوق هم که خود مقوله دیگری است. توضیح اینکه با
هدف پیگیری هنوز سیم کارت ارسالی را استفاده نکرده ام.
ممنوم می شوم به مرجع مربوطه این گزارش را منعکس نمایید.
**********
2 ـ با سلام
در
خصوص ارائه خدمات Wimax ایرانسل یک گزارش تهیه کنید. من اشتراک وایمکس
ایرانسل را دارم هنوز 5 روز مانده تموم بشه اشتراک غیر فعال می شه و تقاضای
تمدید می کند و اجازه استفاده از اشتراک را فقط در حد سایت ایرانسل می
دهد.
صورتحساب هم که وضعیتش معلومه، پاسخگوئی شماره های پشتیبانشم یعنی
حداقل 10 دقیقه انتظار و ریختن پول به حساب ایرانسل به خاطر پشت خط بودن و
عدم اطلاع اپراتورها از مشکل. اگه توی سایتشون یک جا برای پیغام گذاشتن و
اعلام مشکلات دیدید به ما هم بگید ضمن اینکه من چند بار مشکلاتم را به
اپراتور گفتم ولی بدون پاسخ است.
متشکر
**********
3 ـ هادی آقاسی
شناسه وایمکس 09411251614
با سلام و عرض احترام
به
دلیل اینکه شرکت ایرانسل پول یک ماه اضافی بابت وایمکس از من گرفته بود
خواستم از این شرکت شکایت کنم ولی چون هر چقدر جستجو کردم هیچ جایی برای
رسیدگی پیدا نکردم گفتم لا اقل از طریق سایت تابناک این مشکل رو پیگیری
کنم.
من تاریخ 22 اردیبهشت طرح سه ماهه نامحدود ایرانسل با مودم رایگان
ثبت نام کردم که قیمتش 130500 تومان است. در تاریخ که سیستم سایتشون مبلغ
1328184 ریال رو از من گرفت و در تاریخ 29 اردیبهشت اینترنت من راه اندازی
شد.
حال بعد از دوماه به من پیام اومده که آخر تیر حساب من تموم میشه یعنی
بعد از دو ماه و دو روز.با پشتیبانی وایمکس یعنی 707 تماس گرفتم گفت بقیه
پولش اومده تو حساب کاربریت و 4500 تومان تو حسابم هست. در حالی که الان من
فقط 500 تومان در حسابم می بینم. با فرض اینکه 4500 تومان هم ریخته باشند
برای دو ماه و دو روز حدود 126000 تومان هزینه حساب کرده اند یعنی ماهی
بشتر از 60000 تومان.
در حالی که هزینه وایمکس ماهیانه نامحدود 45000 تومان است. ما در حال
حاضر در جامعه شاهد بی عدالتی های زیادی از طرف شرکت ایرانسل هستیم که
متاسفانه امکان پیگیری شکایات ما وجود ندارد. من خیلی سعی کردم تا یه جوری
حساب کنم که منطقی به نظر برسه ولی اختلاف حساب خیلی زیاده! برای اطمینان
شما من نام کاربری و پسورد رو هم در بالا ذکر کرده ام.
با سپاس
جوابيه:
مدیرمسئول محترم سایت خبری تابناک با سلام و احترام
پیرو نامه شماره 172/ت آن سایت خبری محترم، توضیحات زیر جهت هر نوع بهرهبرداری به حضورتان تقدیم میگردد.
با توجه به اظهارات این مشترک محترم
وایمکس ایرانسل، ایشان مشترک طرح تعرفه پایه ماهیانه هستند. برای این دسته
از مشترکین، بر اساس نوع سرویس، پس از پرداخت آبونمان، ماهیانه حجم معینی
از ترافیک در نظر گرفته میشود.
(برای مشترکین طرح تعرفه پایه با سرعت 128 و
256 کیلوبایت بر ثانیانه ماهیانه 3 گیگابایت و برای مشترکین طرح تعرفه
پایه با سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه 4 گیگابایت)، اگر پرداخت در ابتدای ماه
انجام شود، ترافیک به صورت کامل اختصاصی مییابد، در صورتی که پرداخت در
بین ماه انجام گیرد، به صورت روزشمار محاسبه شده و هزینه آبونمان روزهایی
که حساب در حالت تعلیق باشد به طور خودکار به حساب مشترک بازگردانده شده و
به ازای روزهای باقی مانده تا پایان ماه، ترافیک اختصاص مییابد.
در صورت اتمام ترافیک ماهیانه، مشترک
میتواند ترافیک اضافی در حجمهای 1، 2، 3، 5، 7 و 10 گیگابایتی با اعتبار
سی روز خریداری نماید. در صورت عدم تمایل به خرید حجم اضافه، مشترک
میتواند از طرح مصرف آزاد با تعرفه صد ریال به ازای هر مگابایت ترافیک
اضافه، استفاده کند.
شایان ذکر است تماس با مرکز تماس شبانهروزی وایمکس
ایرانسل به شماره 707 از خطوط ایرانسل کاملا رایگان بوده و برای مشترکان
ایرانسل هیچ هزینهای در بر ندارد.
پیشگیری بیشتر موضوع مطرح شده از سوی این مشترک محترم، تنها با ارایه اطلاعات بیشتر از جمله شناسه اشتراک وایمکس ایشان ممکن میباشد.
**********
مدیرمسئول محترم سایت خبری تابناک
با سلام و احترام
پیرو نامه شماره 172/ت آن سایت خبری محترم، توضیحات زیر جهت هر نوع بهرهبرداری به حضورتان تقدیم میگردد.
با توجه به پیام مشترک
محترم وایمکس ایرانسل جناب آقای هادی آقاسی، به استحضار میرساند، هزینه
طرح سه ماهه نامحدود با سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه، در زمان ثبت نام این
مشترک گرامی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، مبلغ 1370250 ریال بوده ضمن
آنکه مبلغ 83200 ریال نیز به عنوان هزینه نصب از مشترکین اخذ میشود.
مبلغ 130500 ریال، اظهارشده
از سوی این مشترک، برای طرح تشویقی تابستان امسال میباشد که در مقایسه با
زمان خرید ایشان، 5 درصد کاهش یافته است. کل مبلغی که مشترک در زمان مورد
اشاره برای سه ماه اشتراک نامحدود با سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه میبایست
پرداخت میکردند با احتساب هزینه نصب و مالیات بر ارزش افزوده، 1455200
ریال بوده است.
از آنجا که مشترک فوق در
تاریخ 22 اردیبهشت ثبت نام کردهاند،کل هزینه سه ماه از ایشان اخذ نشده و
تنها هزینه دو ماه و ده روز (تعداد روزهای باقیمانده تا پایان ماه اول)
دریافت شده و همچنین از آنجا که مودم ایشان هفت روز بعد، یعنی در تاریخ
29/2/90 فعال شده، لذا ایرانسل، به طور خودکار، مابهالتفاوت هفت روز را به
حساب ایشان واریز کرده است.
شایان ذکر است، مشترکین و
متقاضیان محترم وایمکس ایرانسل میتوانند در هر لحظه از شبانهروز از طریق
تماس با مرکز تماس شبانهروزی وایمکس ایرانسل به شماره 707 از خطوط
ایرانسل و 09377070000 از سایر خطوط سؤالات خود را با کارشناسان این شرکت
در میان بگذارند. مشترکین همچنین میتوانند مشکلات و سؤالات خود را از طریق
آدرس اینترنتی
wimax@mtnirancell.ir یا از طریق بخش تماس با ما در سیستم کنترل حساب اینترنتی وایمکس، با کارشناسان ما در میان بگذارند.
**********
مدیرمسئول محترم سایت خبری تابناک
با سلام و احترام
پیرو نامه شماره 172/ت آن سایت خبری محترم، توضیحات زیر جهت هر نوع بهرهبرداری به حضورتان تقدیم میگردد.
احتراما پیرو شکایت یکی
از مشترکین محترم شرکت ایرانسل درخصوص گرانفروشی سیمکارت به استحضار
میرساند، همانطور که بارها در اطلاعیههای متعدد، شرکت ایرانسل اعلام
کرده، هیچ کدام از این تماسها از طرف ایرانسل و یا مورد تأیید این شرکت
نبوده و این عمل،مصداق گرانفروشی بوده و قابل پیگیری است.
کلیه سیمکارتهای شرکت
ایرانسل با قیمت مصوب عرضه میشود و هیچکدام از نمایندگیهای ایرانسل مجاز
به فروش سیمکارت بالاتر از قیمت مصوب این شرکت، نیستند.
شایان ذکر
است، سیمکارت اعتباری ایرانسل به همراه 20000 ریال اعتبار اولیه، 50000
ریال بوده و به همراه یک سیم هدیه با 2000 ریال اعتبار اولیه (ارسال از
طریق پست) عرضه میشود.
همچنین سیمکارت دایمی
1248000 ریال، سیمکارت پیامرسان اعتباری 40000 ریال به همراه 10000 ریال
اعتبار اولیه، سیمکارت پیام رسان دایمی 500000 ریال، میکروسیم اعتباری
100000 ریال به همراه 30000 ریال اعتبار اولیه، میکرو سیم دایمی 1248000
ریال، میکرو سیم پیام رسان اعتباری 80000 ریال به همراه 20000 ریال اعتبار
اولیه و میکرو سیم پیامرسان دایمی 500000 ریال میباشد.
روابط عمومی شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل